DHA dla każdego niemowlaka | PEDIATRA NA ZDROWIE

Drogie mamy, nie zapomnijcie podawać swoim maluszkom kwasów DHA.

Dlaczego są ważne? DHA (jeden z kwasów omega-3) jest kluczowym kwasem tłuszczowym wymaganym do prawidłowego dojrzewania mózgu. Wpływa więc na jego rozwój, funkcje poznawcze: zapamiętywanie, koncentrację, rozwiązywanie problemów w późniejszym wieku. Dodatkowo, działa korzystnie na siatkówkę oka poprawiając m. in. ostrość wzroku. Kolejne badania dowodzą, że DHA może zmniejszyć ryzyko chorób układu oddechowego.

 

Komu podawać DHA w preparatach (czyli jako suplementacja)?

—> Wszystkim niemowlętom, które są karmione mlekiem modyfikowanym (niewzbogaconym w ten kwas).

—> Starszym dzieciom, które nie spożywają przynajmniej 1-2 porcji (po 100g) zalecanych tłustych ryb w tygodniu.

—> Kobietom w ciąży

—> Kobietom karmiącym piersią (wtedy ich dzieciom nie trzeba podawać suplementacji).

 

W jakich dawkach?

Ogólnie ok. 200mg/dobę. Albo w diecie, albo w preparatach, jeśli dana osoba nie spożywa wystarczających ilości zalecanych tłustych ryb.

 

To znaczy ile ryb trzeba by było zjeść, by nie musieć przyjmować suplementacji?

Mniej więcej 1 lub 2 porcje po 100g w tygodniu.

 

Zawartość DHA w poszczególnych rodzajach ryb oraz zawartość rtęci w rybach już wkrótce w kolejnych artykułach.

Może Cię zainteresować również: Suplementacja witaminy D – dawki oraz Ibuprofen nie zawsze bezpieczny